Укр Рус
Для дому Для компанiй
Підтримка клієнтів

Згідно із статтею 58 «Про ринок електричної енергії України» споживач має право:

  1. купувати електричну енергію для власного споживання за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку, за умови укладення ним договору про врегулювання небалансів та договору про надання послуг з передачі електричної енергії з оператором системи передачі, а у разі приєднання до системи розподілу - договору про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором системи розподілу; або купувати електричну енергію на роздрібному ринку у електропостачальників або у виробників, що здійснюють виробництво електричної енергії на об'єктах розподіленої генерації, за правилами роздрібного ринку;
  2. змінювати електропостачальника на умовах, визначених цим Законом та правилами роздрібного ринку;
  3. отримувати електричну енергію належної якості згідно з умовами договору та стандартами якості електричної енергії;
  4. на компенсацію, що застосовується у разі недотримання показників якості послуг електропостачання;
  5. на відшкодування збитків, завданих внаслідок невиконання його контрагентами умов договорів, укладених на ринку електричної енергії;
  6. на недискримінаційний доступ до системи передачі, систем розподілу на підставі договорів з оператором системи передачі, оператором системи розподілу відповідно до вимог кодексу системи передачі, кодексу систем розподілу;
  7. на доступ до інформації щодо діяльності на ринку електричної енергії у порядку та обсягах, визначених правилами ринку та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють функціонування ринку електричної енергії;
  8. подавати відповідному електропостачальнику, оператору системи розподілу звернення, скарги та претензії, зокрема щодо якості електропостачання, щодо надання послуг з постачання електричної енергії та отримувати в установленому законодавством порядку вмотивовані відповіді або повідомлення про заходи щодо усунення електропостачальником причин скарги;
  9. подавати Регулятору скарги відповідно до порядку розгляду скарг та вирішення спорів;
  10. отримувати від відповідного електропостачальника інформацію, передбачену законодавством та умовами договору постачання електричної енергії споживачу;
  11. отримувати від відповідного електропостачальника повідомлення про його наміри внести зміни до будь-яких умов договору постачання електричної енергії споживачу не пізніше ніж за 20 днів до внесення та у разі незгоди із запропонованими змінами розірвати договір з електропостачальником у визначеному договором порядку;
  12. інші права відповідно до законодавства та укладених договорів.
 

Інформація щодо порядку подання споживачами звернень, скарг та претензій стосовно якості постачання електричної енергії

  • Статтею 58 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено право споживачів на отримання електричної енергії належної якості згідно з умовами договору та стандартами якості електричної енергії.
  • Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), запровадила стандарти якості послуг з електропостачання.
  • Порядок забезпечення стандартів якості надання послуг з електропостачання затверджений постановою НКРЕКП від 18 жовтня 2016 року N 1841, який набув чинності з 13.01.2017 року.
  • У разі виникнення питань стосовно якості постачання електричної енергії споживач може надсилати їх на адресу [email protected] в письмовому вигляді з поясненням суті спірних питань.
  • Ваше звернення буде розглянуте та надана відповідь. У разі можливості буде запропоновано призначити час та місце проведення переговорів.
  • У випадку недосягнення згоди шляхом переговорів, суперечки можуть бути передані на вирішення в господарські суди України відповідно до підсудності та підвідомчості, встановленої чинним законодавством України та розглядатись відповідно до чинного законодавства України.
Також у разі не вирішення Вашого питання, Ви можете звернутись до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП):
03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19
тел. (044) 204-48-27; 
е-mail: [email protected]

Звернення до НКРЕКП чи його територіального підрозділу не позбавляє Вас права на вирішення спору в судовому порядку.